قوانین استفاده از سرویس های گیلارنا
قوانین کلی استفاده از سرویس های گیلارنا
1- خریدار تضمین می کند که مشترک استفاده کننده از سرویس های هاستینگ گیلارنا به سن قانونی حداقل 18 سال رسیده است، و در غیر این صورت از نظر قانونی به تمام قوانین تجارت الکترونیک و شرایط استفاده از سرویس های گیلارنا صالح و آگاه است، همچنین خریدار متعهد می شود که اگر عضوی (کارمند، شریک، کارگزار) یک نهاد دولتی یا غیر دولتی است، و عضو یا شریکی از یک موسسه یا شرکت با مسئولیت محدود است در شرایطی اقدام به خرید این سرویس می کند که در جایگاهی از آن شرکت و سازمان باشد که قدرت (قدرت حقوقی، اختیار قانونی) پذیرش قوانین موجود در این توافقنامه را داشته باشد، همچنین مشترک متعهد می شود که تمام اطلاعات فردی (اطلاعات هویتی ثبت نام) که در هنگام خرید وارد می کند کاملا صحیح است و مشخصات فعلی تماس با مشترک است، همچنین خریدار متعهد می شود در صورت تغییر هر کدام از مشخصات تماس که در هنگام ثبت نام وارد نموده است (آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه و ثابت، آدرس و کد پستی، شهر یا کشور محل زندگی) آن را سریعا به اطلاع گیلارنا برساند و نسبت به تمدید آن ها اقدام کند، خریدار متعهد می شود که به سن قانونی حداقل 18 سال رسیده باشد یا این که به تمام قوانین گیلارنا اجحاف کامل داشته باشد، اگر سن کاربر کمتر از 18 سال باشد از طریق قانونی توسط گیلارنا شامل محدودیت هایی می شود و می توان گفت: اگر سن مشترک هر کدام از سرویس های گیلارنا کمتر از 18 سال باشد پس از خرید هرکدام از سرویس ها بدین وسیله به گیلارنا رضایت نامه می دهد تا در مواقع اضطراری گیلارنا تمام داده های سرویس و اطلاعات ورود به ناحیه کاربری وی را در اختیار سرپرستان قانونی او (پدر، مادر و یا هر شخص دیگری که مشترک تحت تکفل او باشد) قرار دهد و تمام مسئولیت های جبران خسارت (شکست و یا انسداد سرویس) در این شرایط بر عهده خود مشترک زیر 18 سال می باشد.
2- گیلارنا همواره در نظر دارد تمام سرویس های خود را به بهترین شکل ممکن و با نهایت کیفیت به مشترکین ارائه دهد، بنابراین گیلارنا گام به گام همراه با تکنولوژی های روز دنیا در سرویس های خود تغییرات ایجاد می کند، به این ترتیب ممکن است گیلارنا طبق صلاحدید کارشناسان فنی خود در برخی از شرایط اضطراری بدون اطلاع رسانی قبلی، نسبت به ارتقاء و تعویض تجهیزات و تکنولوژی ها (سخت افزاری و نرم افزاری) سرور های خود اقدام نماید، و طبق این توافقنامه مشترک نمی تواند در این موارد نسبت به سیاست های کاری گیلارنا اعتراض نماید.
3- اگر گیلارنا بنا به دلایلی تغییرات قابل توجهی در قوانین سرویس دهی خود و شرایط توافقنامه ایجاد کند، حتما تغییرات جدید را تا مدت 30 روز بر روی صفحه اصلی وب سایت به صورت اطلاعیه به نمایش می گذارد، تا تمام کاربران قادر باشند از آخرین تغییرات ایجاد شده در قوانین گیلارنا مطلع گردند.
4- اگر گیلارنا بنا به دلایلی تغییرات قابل توجهی در قوانین سرویس دهی خود و شرایط توافقنامه ایجاد کند، حتما تغییرات جدید را تا مدت 30 روز بر روی صفحه اصلی وب سایت به صورت اطلاعیه به نمایش می گذارد، تا تمام کاربران قادر باشند از آخرین تغییرات ایجاد شده در قوانین گیلارنا مطلع گردند.
5- اگر مشترک دامنه جدیدی در گیلارنا به ثبت برساند (دامنه هایی قبلا در گیلارنا به ثبت رسانیده باشد) یا این که دامنه ای را که قبلا در گیلارنا به ثبت رسانیده است را به شخص یا شرکتی دیگر انتقال دهد طبق این بند از توافقنامه متعهد می شود که تمام قوانین مربوط به نام های دامنه ها را در آدرس gilarena.ir/terms-of-service/domain-registration-agreement و قوانین سازمان ارائه دهنده خدمات دامنه های بین المللی در آدرس www.icann.org/en/registrars/registrant-rights-responsibilities-en.htm و قوانین سازمان ارائه دهنده دامنه های ملّی در آدرس www.nic.ir/Rules_and_Contracts به صورت کامل مطالعه نموده و تمام آن ها را پذیرفته است.
6- طبق این توافقنامه مشترکین گیلارنا پس از خرید هر کدام از سرویس های این شرکت تمام قوانین و خط مشی های فعالیت در نظام جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع قانونی اعم از ستاد فیلترینگ و وزارت صنعت، معدن، تجارت را می پذیرند، گیلارنا تحت قوانین نظام حاکم بر جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و کاربران گیلارنا نیز موظف هستند از تمام این قوانین پس از خرید هر کدام از سرویس ها پیروی نمایند، در صورت وجود هرگونه اختلاف بین مشترک و گیلارنا که در این قوانین این صفحه گنجانده نشده است، سازمان و یا وزارتخانه ذی صلاح میبایست بین مشترک و گیلارنا قضاوت به عمل آورد، درمورد محتوای بارگزاری شده بر روی وب سایت کاربران شرکت، گیلارنا اعلام می دارد که به هیچ عنوان تصمیم ندارد اطلاعات وب سایت کاربران را طی دوره های زمانی مختلف بررسی و بر روی آن ها نظارت داشته باشد، اما مشترک با خرید هر کدام از سرویس های گیلارنا متعهد می شود که از تمام قوانین استفاده از سرویس های گیلارنا پیروی کند، در صورت رویت محتوای غیراخلاقی یا مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران، گیلارنا طی این قرارداد خود را مجاز می دارد تا بلافاصله اصلاحاتی در وب سایت مشترک (در شرایط اضطراری) به وجود آورد یا کل محتوای مشترک را حذف کند و سپس قرارداد سرویس دهی خود را با کاربر فسخ نماید، در صورتی که به دلیل تخطی از قوانین گیلارنا، یا قوانین جمهوری اسلامی ایران سرویس کاربر مسدود گردد و قرارداد وی فسخ گردد گیلارنا به هیچ عنوان مابقی هزینه سرویس مشترک را عودت نمی دهد و خسارات ناشی از نقض قوانین را جبران نمی کند، مشترک به این وسیله موافقت می کند که گیلارنا بدون پذیرش هیچگونه مسئولیتی در موارد نقض قوانین می تواند اطلاعات موجود بر روی وب سایت کاربر را (حذف، اصلاح، ویرایش، مسدود) کند. برخی از مواردی که ممکن است باعث تعلیق و یا حذف داده های کاربر شود: ارسال اسپم، بارگزاری فایل آلوده، فیشینگ و کلاه برداری، اسکن پورت های سرور و تست امنیت، استفاده از اسکریپت های لیچ، نقض قوانین کپی رایت و استفاده از هاست اشتراکی برای راه اندازی آپلود سنتر، شبکه اجتماعی، راه اندازی ربات تلگرام، ربات اینستاگرام و یا ربات هر نوع شبکه اجتماعی دیگر، چت روم و خبرخوان است.
7- گیلارنا 30 روز قبل از تاریخ سررسید انقضاء دامنه، ایمیل های یادآوری پرداخت را برای مشترک ارسال می کند. در صورتی که مشترک نسبت به تمدید دامنه خود در تاریخ مقرر اقدام نکند دامنه تا 30 روز پس از تاریخ انقضاء (طبق قوانین فعلی ریجسترار ها) قابل تمدید است و در وضعیت تعلیق باقی می ماند، اما پس از 30 روز دامنه قفل می شود و تا 74 روز در دوره قفل باقی می ماند، هزینه تمدید دامنه در وضعیت قفل 10 برابر هزینه تمدید عادی است و گیلارنا در این شرایط قادر نیست دامنه را با تعرفه عادی تمدید کند و هیچ مسئولیتی در این شرایط متوجه گیلارنا نیست.
8- با توجه به خاص بودن نوع سرویس های ارائه شده در این زمینه، گیلارنا 14 روز قبل از سررسید این سرویس ها ایمیل و اطلاعیه های یادآوری برای مشتریان خود صادر می کند و مشترک موظف است در این بازه زمانی نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام نماید، در غیر این صورت اکانت دقیقا در روز سرسید سرویس مسدود خواهد شد و در این شرایط دو حالت برای این سرویس ها وجود دارد، حالت اول: اطلاعات آپلود شده (داده های مشترک) در سرویس های هاست نیمه اختصاصی و سرور مجازی تا 30 روز بعد از انسداد سرویس نگهداری می شود و سپس از روی سرور ها به صورت کامل حذف می گردند، حالت دوم: در سرویس های هاست تمام اختصاصی و سرور اختصاصی با توجه به این که این سرویس ها از دیتاسنتر های مطرح جهانی برای کاربران گیلارنا تهیه می شوند و باتوجه به این که در سرویس های هاست تمام اختصاصی و سرور اختصاصی یک سرور کامل در اختیار کاربر است دقیقا در روز انقضاء سرویس اگر کاربر سرویس خود را تمدید نکرده باشد درخواست لغو (کنسلی) سرور اختصاصی و هاست تمام اختصاصی برای دیتاسنتر صادر می شود و اطلاعات کاربر حتی 1 دقیقه بعد از تاریخ انقضاء سرویس در دسترس نمی باشند و به صورت کامل حذف می شوند، بنابراین گیلارنا در جهت ارائه خدمات بهتر و عدم از دست رفتن تمام اطلاعات مشتریان، تاریخ انقضاء سرویس های هاست تمام اختصاصی و سرور اختصاصی را 7 روز قبل از موعد سررسید واقعی تنظیم می نماید و زمانی که موعد تمدید سرویس فرارسید و کاربر نسبت به پرداخت اقدام ننمود سرویس تا 7 روز مسدود می شود تا در این شرایط کاربر اگر نسبت به تمدید سرویس خود بی توجه بوده است سریع تر بتواند مطلع گردد که موعد تمدید فرا رسیده است و پس از سپری کردن مدت 7 روز سرور به صورت کامل کنسل می شود و تمام اطلاعات کاربر برای همیشه حذف می شود و قابل بازیابی نیست، کاربر متعهد می شود که مسئولیت تمدید به موقع سرویس ها بر عهده خودش است و هیچ مسئولیتی در زمینه نگهداری اطلاعات حتی 1 دقیقه بعد از تاریخ انقضاء متوجه گیلارنا نیست. آن دسته از کاربرانی که می خواهند از انسداد سرویس خود جلوگیری کنند و احتمال می دهند در تاریخ سررسید صورتحساب نتواند نسبت به پرداخت و تمدید سرویس اقدام کنند، میبایست از طریق ارتباط با واحد فروش و تمدید سرویس ها، سرویس مورد نظر خود را برای ماه های آینده تمدید کنند، در غیر این صورت گیلارنا هیچ مسئولیتی در زمینه نگهداری از اطلاعات کاربر پس از تاریخ سررسید صورتحساب نخواهد داشت، خاطر نشان می سازد نگهداری از اطلاعات مشتریان در سرویس های هاست نیمه اختصاصی و سرور مجازی تا 30 روز بعد از تاریخ انقضاء سرویس فقط یک خدمات جهت رفاه حال مشتریان است و به عنوان تعهد (استلزام، قرارداد قطعی) محسوب نمی شود و ممکن است در برخی از شرایط ارائه این خدمات میسر نباشد، نکته حائر اهمیت آن است که گیلارنا پس از تاریخ انقضاء تمام سرویس های میزبانی وب، هیچ مسئولیتی در قبال نگهداری از داده های مشترک ندارد، همچنین ارسال اطلاعیه های ایمیلی و پیامکی در جهت تمدید و پرداخت صورتحساب سرویس ها نیز یک نوع خدمات ارزش افزوده جهت رفاه حال مشتریان محسوب می شود و به دلیل سیستمی بودن این عملیات ها گیلارنا هیچگونه مسئولیتی در قبال صحیح انجام شدن آن ندارد و این وظیفه کاربر است که قبل از تاریخ سررسید سرویس نسبت به پرداخت آن اقدام کند.
9- درصورتی که سرویس کاربر در شرایط انسداد به دلیل عدم پرداخت یا موارد قضایی و… باشد شرایط و قوانین زیر جهت تمدید سرویس مشمول حال کاربر میگردد.
یک. در شرایط انسداد سرویس امکان تغییر دوره پرداخت نیست. (منظور تغییر دوره تمدید است، مثلا تبدیل دوره تمدید از سالانه به ماهانه و …)
دو. در شرایط انسداد سرویس امکان تغییر پلن میزبانی وجود ندارد. (منظور کاهش به پلن میزبانی ارزان تر است)
10- گیلارنا جهت رفاه حال مشتریان تا 7 روز گارانتی عودت وجه بر روی سرویس های میزبانی وب قرار داده است که گارانتی 7 روز عودت وجه طبق سیاست ها و خط مشی های زیر قابل اجراست، خاطر نشان می سازد امکان عودت وجه سرویس های خریداری شده در گیلارنا فقط تا 7 روز اول خرید قابل اجراست و پس از گذشت مدت زمان 7 روز، گیلارنا تحت هیچ شرایطی قادر به عودت وجه نیست و مشترک با خرید هرکدام از سرویس های گیلارنا حق درخواست عودت وجه پس از 7 روز اول، را از خود سلب و ساقط می نماید.
11- در صورتی که مشترک از هر کدام از خدمات ارزش افزوده: انتقال رایگان اطلاعات به گیلارنا، نصب رایگان سیستم مدیریت محتوا، ارائه IP اختصاصی تجاری و رایگان، DNS اختصاصی تجاری و رایگان، نصب رایگان قالب های گرافیکی جوملا و وردپرس، استفاده از قالب های تجاری جوملا و وردپرس، خدمات مشاوره سئو و بهینه سازی، پشتیبانی بازسازی و رفع مشکلات وب سایت، خدمات بکاپ گیری و بازگردانی بکاپ، گواهینامه امنیتی SSL رایگان، کانفیگ رایگان سرور، کانفیگ رایگان امنیتی و کانفیگ رایگان کنترل پنل استفاده کرده باشد هزینه این سرویس ها که غیر قابل بازگشت است به عنوان خسارت در ارائه تسهیلات (خدمات ارزش افزوده گیلارنا) مطابق لیست قیمت ها در صفحهhttps://gilarena.ir/terms-of-service/regular-rate/ از کل مبلغ ارائه شده توسط مشتری کسر گردیده و مابقی وجه به مشترک بازگشت می شود، در شرایط ارائه خدمات بیشتر در سرویس های سطح حرفه ای تر نیز کارشناسان گیلارنا میبایست حق زحمت امور انجام شده را تشخیص دهند و مابقی وجه را به مشترک عودت دهند، در شرایطی که مشترک از خدمات دامنه رایگان در سرویس های میزبانی استفاده نموده باشد، تعرفه نرخ روز آن دامنه که در جدول تعرفه های ثبت دامنه ها در آدرس https://gilarena.ir//domain/pricing آمده است از هزینه کل سرویس کسر گردیده و مابقی هزینه سرویس به مشترک عودت می شود، این از آن بابت است که گیلارنا دامنه های رایگان را به عنوان تسهیلات (وام) در اختیار مشتریان قرار می دهد تا مشتریان بتوانند با پرداخت هزینه کمتری وب سایت خود را راه اندازی کنند، اما در حقیقت گیلارنا برای ثبت دامنه های رایگان و ارائه دامنه های هدیه به مشتریان نیز، خود متحمل هزینه های سنگین می شود و در شرایطی که کاربر تصمیم به لغو سرویس و عودت وجه داشته باشد، هزینه تسهیلات سرویس مانند دامنه رایگان از قیمت کل سرویس کسر می گردد، عودت هزینه سرویس های هاست تمام اختصاصی و سرور اختصاصی به هیچ عنوان ممکن نیست.
12- درخواست عودت وجه فقط میبایست از سمت مالک سرویس ارسال شود، بنابراین شخصی که با نام و نام خانوادگی خود در گیلارنا ثبت نام نموده و اقدام به خرید سرویس کرده است، جهت عودت وجه میبایست اسکن کارت ملی خود را به همراه شماره حساب بانکی به مالکیت خود، از طریق ارسال تیکت پشتیبانی برای اجرایی نمودن امور عودت وجه ارسال نماید. عودت وجه سرویس خریداری شده به حساب بانکی سایر افراد، فقط در صورتی ممکن است که اسکن کارت ملی مالک به همراه اسکن کارت ملی شخص دوم که قرار است وچه سرویس خریداری شده به حساب وی عودت شود، از طریق ارسال تیکت پشتیبانی برای گیلارنا ارسال شود.
13- گیلارنا بر روی دامنه هایی که در شرکت گیلارنا هاست می شوند امکانات مختلفی ارائه می دهد، به عنوان مثال امکان استفاده از پارک دامین، و رکورد های مختلف دامنه بر روی سرویس های میزبانی وب فراهم است، گیلارنا هیچ محدودیتی در این ابزار ها لحاظ ننموده است اما در صورتی که مشترک توسط این سرویس ها یک دامنه غیرمجاز بر روی هاست خود پارک کند و یا توسط امکان رکورد های پیشرفته دامنه اقدام به سوء استفاده از حساب کاربری سایر افراد کند، مسئولیت های جبران خسارت ناشی از این اتفاقات بر عهده مشترک است و گیلارنا در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد.
14- گیلارنا برای ارائه سرور مجازی در ابتدا یک سرور اختصاصی تهیه می کند و آن را به طور مثال به 10 الی 20 قسمت توسط مجازی ساز ها تقسیم می کند و به مشتریان ارائه می دهد، بنابراین مشترکین این سرویس ها فقط اجازه دارند از میزان خاصی پردازنده، حافظه، ترافیک و فضای هارد سرور را استفاده کنند و هر زمان که مشترکین با کمبود منابع مواجه شدند، قادر هستند سرویس خود را به پکیج های بالاتر ارتقاء دهند.
الف. مسئولیت نصب سیستم عامل، فایروال، وب سرور و کنترل پنل برعهده خود مشترک سرور مجازی است، اما در سرویس های سرور مجازی مدیریت شده گیلارنا برای مرتبه اول موارد گفته شده را برای مشترک نصب و تنظیم می کند.
ب. در صورتی که مشترک یوزر root سرور مجازی خود را از گیلارنا تحویل بگیرد، مسئولیت نگهداری از سرور، امنیت، و تعمیر و نگهداری از سیستم عامل بر عهده خود مشترک است، همچنین گیلارنا در هیچکدام از سرویس های سرور مجازی از اطلاعات مشترکین بکاپ گیری نمی کند.
پ. تمام مسئولیت های استفاده صحیح از سرویس های سرور مجازی بر عهده مشترک این سرویس ها می باشد.
ت. در سرویس های سرور مجازی مدیریت شده، گیلارنا برای مشتریان سیستم عامل، وب سرور، کانفیگ فنی امنیتی و نصب کنترل پنل را برای مرتبه اول به صورت رایگان انجام می دهد، اما در صورتی که مشترک تنظیمات سرور را ریست نمود و یا تغییراتی در آن ایجاد نمود، نصب و تعمیر مجدد سرور فقط با هزینه اعلام شده توسط بخش فنی گیلارنا میسر است.
15- مشترک متعهد می شود که اطلاعات صحیح کاربری را در هنگام ثبت نام در گیلارنا وارد کند، چنانچه اطلاعات تماس مشترک تغییر یافت میبایست آن ها را در حساب کاربری خود بروزرسانی کند تا از آخرین اطلاعیه های گیلارنا با خبر شود.
16- با وجود تهیه نسخه های پشتیبان متفاوت توسط گیلارنا، به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها، فایلها، بانکهای اطلاعاتی، ایمیل و یا هر اطلاعات دیگر موجود بر روی هر یک از خدمات گیلارنا با خود خریداران بوده و همه خریداران می بایست نسخه پشتیبان (بک آپ) کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی بجز تجهیزات و سرورهای شرکت نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی در بازگرداندن اطلاعات از آرشیوهای بک آپ هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و شرکت در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
17- استفاده از تمام سرویس های گیلارنا برای راه اندازی وب سایت های (رسانه خبری، فروشگاه) با مضمون های: موزیک غیرمجاز، تصاویر غیراخلاقی، فروش vpn وی پی ان و فیلتر شکن، ارائه محصولات و خدمات بدون مجوز کپی رایت، و فروش محصولات جنسی ممنوع است. تمام مشترکین گیلارنا موظف هستند که تمام فعالیت های خود را بر اساس قوانین تجارت الکترونیک کشور که در این لینک قابل مشاهده است انجام دهند، و از استفاده سرویس های گیلارنا برای انجام هر کاری که برخلاف متن قوانین جرائم رایانه ای است که در این لینک قابل مشاهده است به شدت خودداری نمایند، در غیر اینصورت تمام عواقب ناشی از انجام این کار برعهده خود مشترک است.
قوانین ایمیل
1- سرویس های ایمیل به هیچ عنوان در این شرکت گارانتی پایداری 100 درصدی و همچنین تضمیمن ارسال ایمیل به صورت 100 درصد در اینباکس طرف مقابل شما را ندارند و گیلارنا هیچ گونه مسئولیتی در مقابل سرویس های ایمیل نمی پذیرد.
2- امکان ارسال و دریافت ایمیل در سرویس های گیلارنا به صورت کامل فعال است اما به هیچ عنوان گارانتی خدمات ایمیل وجود ندارد و بروز هر گونه خسارت به کاربران گیلارنا ناشی از عدم دریافت و ارسال صحیح ایمیل ها، به هیچ عنوان تحت کنترل و اختیار گیلارنا نیست و گیلارنا در مورد سرویس های ایمیل به هیچ عنوان ادعا یا شکایتی را نمی پذیرد و خسارت وارده به کاربر در مورد سرویس های ایمیل کاملاً بر عهده ی خودش است و اگر کاربر می خواهد ارسال و دریافت های تخصصی ایمیل داشته باشد، میبایست حتما از سرویس های تخصصی ایمیل، خارج از سرویس دهی گیلارنا استفاده کند و سرویس ایمیل را به هاست گیلارنا متصل کند. هاست گیلارنا صرفاً هاست میزبانی از وب سایت با پایداری بالا تحت قوانین وب سرور می باشد.
قوانین بکآپگیری
1- خدمات بکاپ گیری هفتگی فقط جهت سرویس دهی بهتر و ارائه خدمات ارزش افزوده ارائه می گردد اما گیلارنا هیچگونه مسئولیتی در قبال صحیح بودن بکاپ ها و فرآیند بکاپ گیری و همچنین نگهداری از بکاپ مشتریان ندارد، مشتریان گیلارنا با خرید هرکدام از سرویس ها متعهد می شوند که مسئولیت بکاپ گیری از اطلاعات وب سایت هایشان بر عهده خودشان است.
2- گیلارنا هیچگونه مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات کاربران ندارد و در این مواقع هیچگونه خسارتی به مشتریان ارائه نمی شود، همانطور که گفته شد بکاپ گیری از اطلاعات وظیفه اصلی مشترکین است، بنابراین در سرویس های هاست اشتراکی بکاپ گیری هفتگی از اکانت هایی انجام می شود که کمتر از 30 گیگابایت حجم داشته باشند و از اکانت هایی که بیش از 30 گیگابایت حجم داشته باشند در سرویس های اشتراکی فقط بکاپ ماهانه گرفته می شود.
3- مسئولیت بکاپ گیری در سرور مجازی و سرور اختصاصی بر عهده خود مشترک است.
4- بکاپ اطلاعات مشتری فقط تا 1 ماه پس از انقضاء سرویس نگهداری می شود و پس از آن اطلاعات مشترک حذف می شود.
5- در شرایط انقضاء شرکت مسئولیت ندارد بکاپ مشترک را به صورت رایگان در اختیار وی قرار دهد.
6- شرکت هیچگونه مسئولیتی درمورد صحیح و سالم بودن بکاپ های گرفته شده از وب سایت های مشتریان ندارد.
7- در صورتی که اطلاعات سرویس مشترک در اثر دیرکرد در پرداخت حذف گردد، پس از تمدید سرویس، گیلارنا جهت بازگردانی بکاپ، خسارت دیرکرد در پرداخت طبق تعرفه های موجود در صفحه سیاست های قیمت گذاری از مشترک دریافت می نماید.
قوانین ثبت، تمدید و انتقال دامنه
این توافقنامه (قرارداد) ثبت دامنه بین گیلارنا به عنوان ریجسترار یا نماینده ثبت دامنه که به عنوان پشتیبان ثبت دامنه در هویز دامنه ها نام آن درج می گردد و شما، به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی که توسط گیلارنا دامنه های خود را به ثبت می رسانید عقد می گردد و در این صفحه تعهدات گیلارنا نسبت به شما، و تعهدات شما نسبت به گیلارنا در هنگام استفاده از سرویس های ثبت، تمدید و انتقال دامنه به صورت کامل توضیح داده شده است.
شما با استفاده از هرکدام از سرویس های دامنه موافقت می کنید که تمام بند های این قرارداد را در طول دوره فعال بودن دامنه رعایت کنید.
1-مسئولیت انتخاب هوشمندانه و منطقی نام دامنه بر عهده شخص مشترک است، در صورتی که شخص مشترک نام دامنه ای را ثبت کند که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم باعث نقض حقوق شخص ثالث دیگری شود که هنوز برای نام رسمی کسب و کار خود دامنه اینترنتی ثبت ننموده است و هدف مشترک دریافت پول هنگفت جهت فروش دامنه به صاحب اصلی آن باشد، انجام این کار به هر شکلی غیر قانونی است.
2-شما با انتخاب هرکدام از سرویس های دامنه و پرداخت هزینه آن سرویس توافق می کنید که سروس دامنه بلافاصله خریداری می شود و هزینه آن غیرقابل بازگشت (عودت) است. همچنین در هنگام ثبت نام و ثبت سفارش دامنه شما متعهد می شوید که 1. مشخصات واقعی کامل و دقیق (نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، آدرس پستی، آدرس محل کار یا زندگی، شماره تلفن) خود را در اختیار گیلارنا قرار دهید. 2. همچنین با استفاده از هرکدام از سرویس های دامنه شما موافقت می کنید در صورتی که مشخصات (نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، آدرس پستی، آدرس محل کار یا زندگی، شماره تلفن) تغییر یافت سریعا آن ها را در ناحیه کاربری گیلارنا و هویز دامنه بروزرسانی کنید.
3-شما موافقت می کنید در صورتی که دامنه خود را تمدید نکنید پیغام عدم اعتبار دامنه ممکن است در وب سایت شما و در whois دامنه شما با مشخصات گیلارنا قرار گیرد، همچنین درصورت عدم تمدید دامنه خود موافقت می کنید که دامنه شما در مرحله لغو و نابودی قرار گیرد و در این زمان ممکن است شخصی دیگر نام دامنه ای که شما آن را تمدید ننموده اید را خریداری و در اختیار بگیرد. همچنین موافقت می کنید که در زمان انقضای نام دامنه ممکن است شما قادر نباشید دامنه خود را به یک شرکت دیگر منتقل نموده و در آنجا تمدید کنید. همچنین موافقت می کنید درصورت بی توجهی نسبت به سررسید دامنه و عدم تمدید آن ممکن است دامنه شما در وضعیت قفل (Lock) قرار گیرد و در این شرایط هزینه تمدید دامنه ممکن است 10 برابر هزینه تمدید در حالت عادی یعنی زمانی که هنوز دامنه منقضی نشده باشد، باشد.
4-شما با استفاده هرکدام از سرویس های دامنه در گیلارنا توافق می کنید که با هرگونه تغییر این قرارداد که ممکن است به دلیل رخداد شرایط خاص در ریجسترار های اصلی دامنه صورت گیرد موافق هستید، البته پس از تغییر و یا ویرایش این قرارداد ممکن است ایمیل های اطلاع رسانی برای شما ارسال شود، اما این مسئولیت اصلی شماست که به عنوان استفاده کننده از سرویس های دامنه گاهی اوقات این صفحه را مطالعه کنید و در صورتی که تاریخ آخرین ویرایش این قرداد تغییر یافته است آن را مجددا مطالعه فرمایید، در صورتی که با موارد جدید قرار گرفته شده در این قرارداد موافق نبودید میتوانید از طریق ارسال ایمیل به واحد های پشتیبانی گیلارنا ما را از این موضوع مطلع کنید تا در صورت امکان یا این توافقنامه ویرایش شود و یا این که مقدمات لغو سرویس دامنه شما و انتقال آن به یک سرویس دهنده دیگر فراهم شود.
5-امکان ویرایش مشخصات دامنه و مشخصات whois دامنه فقط توسط نام کاربری و رمزعبوری که با آن دامنه را از گیلارنا خریداری نموده اید میسر است، بنابراین حتما در نگهداری از نام کاربری و رمزعبور ورود به ناحیه کاربری محصولات گیلارنا نهایت دقت را به عمل آورید، بدیهیست گیلارنا هیچگونه مسئولیتی در برابر تغییر اطلاعات دامنه و سرقت آن از ناحیه کاربری شما ندارد.
6-با توجه به این که برخی از ریجسترار های ثبت دامنه ملّی و بین المللی فقط تحت قوانین خاصی دامنه های کاربران را فعال می کنند، (به عنوان مثال ایرنیک nic.ir که کارگزار ثبت دامنه های ملی است برخی از نام دامنه ها را تایید نمی کند) در این زمان مشترک باید با ریجسترار اصلی ثبت دامنه وارد ارتباط شود و مستندات فعالیت خود را ارائه کند و در غیر اینصورت پس از 15 روز مبلغ دامنه از سمت ریجسترار به گیلارنا عودت می شود و پس از آن نیز گیلارنا مبلغ را به حساب کاربری مشترک عودت می دهد، بدیهیست که تا قبل 15 روز امکان عودت هزینه دامنه تایید و یا فعال نشده وجود ندارد و مشترک میبایست منتظر باشد که ریجسترار اصلی مبلغ را به گیلارنا عودت دهد، همچنین گیلارنا برنامه ای در جهت اطلاع رسانی به مشترک هنگام عودت هزینه به بانک اعتبارات حساب کاربری ندارد، و هر زمان که مشترک پیگیر شود می تواند از گیلارنا درخواست کند که مبلغ را به حساب بانکی وی واریز کند و یا از آن اعتبار در جهت خرید سرویس دیگری استفاده کند.
7- در برخی از موارد مشترک در هنگام درخواست ثبت دامنه در گیلارنا مشخصات فردی خود را مانند: آدرس، کد پستی و شماره تلفن به صورت اشتباه وارد می کند و یا در برخی از موارد دیگر شناسه ایرنیک کاربر هنوز فعال نشده است و در مواردی دیگر نیز شناسه کاربر محدود شده است و امکان ثبت دامنه در آن وجود ندارد، و سایر مشکلات دیگر که باعث می شود سیستم های اتوماتیک گیلارنا نتوانند دامنه مشترک را به ثبت برسانند. در این شرایط گیلارنا پس از مدتی که متوجه شد دامنه ثبت نشده است مبلغ دامنه را به بانک اعتبارات کاربر اضافه می کند و هیچ برنامه ای جهت اطلاع رسانی از عودت وجه به حساب کاربری ندارد، گیلارنا مسئولیتی در قبال ثبت دامنه توسط شخص دیگر در زمانی که دامنه مشترک به دلیل خطای سیستمیک ثبت نشده بوده است ندارد. این وظیفه مشترک است که پس از پرداخت هزینه ثبت دامنه هویز دامنه را بررسی کند تا مطمئن شود که دامنه به صورت کامل ثبت گردیده است.
8- شما با استفاده از سرویس های ثبت، تمدید و یا انتقال دامنه در گیلارنا متعهد می شوید در صورتی که انتخاب نام دامنه دیگران باعث اختلاف با یک شخص ثالث دیگر شد در زمان مشخص طبق سیاست حل اختلاف در این زمینه با شخص دوم وارد ارتباط شوید و مشکل را برطرف سازید، در غیر اینصورت هنگامی که مسئولیت حل اختلاف بر عهده دادگاه و سایر سازمان های ذیصلاح قرار میگرد، شما میبایست طبق صلاحدید دادگاه عمل نمایید و جبران خسارت شخص شاکی نیز برعهده ثبت کننده دامنه است.
9- در برخی از شرایط ممکن است ثبت کننده دامنه تقاضا داشته باشد که مشخصات whois دامنه را تغییر دهد و یا این که دامنه را به نام شخص دیگری تغییر دهد و یا این که تقاضا داشته باشد که نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تماس موجود در مشخصات دامنه را تغییر دهد، اگر مشترک چنین درخواستی داشته باشد و در شرایط زیر واقع شده باشد، گیلارنا به هیچ عنوان حاضر به تغییر در مشخصات دامنه نیست و مشترک نیز در این شرایط حق اعتراض ندارد:
الف. دامنه ثبت شده منقضی شده باشد و ثبت کننده دامنه نسبت به تمدید و یا انتقال آن به ریجسترار دیگری اقدام ننموده باشد.
ب. دامنه در وضعیت انتقال به شخص مالک جدید باشد اما مالک قبلی هنوز درخواست تغییر مالکیت دامنه را تایید ننموده باشد.
ج. یک دامنه مورد اختلاف یا دعوی قانونی واقع شده باشد و یا افراد مشکوکی مالک آن دامنه را تهدید نموده باشند.
و یا این که مشترک ممکن است بخواهد که در وضعیت انقضا ریجسترار دامنه خود را تغییر دهد و آن را به یک شرکت دیگر منتقل نماید، در این شرایط نیز تا زمانی که دامنه در وضعیت قفل وجود دارد یعنی 60 الی 75 روز پس از تاریخ انقضاء دامنه، امکان تغییر ریجسترار دامنه و یا تغییر در مشخصات هویز دامنه و تغییر مالکیت دامنه وجود ندارد.
10- شما با استفاده از هرکدام از سرویس های دامنه در گیلارنا بدینوسیله به ما رضایت می دهید تا جهت امور ثبت، تمدید، انتقال دامنه و یا حل اختلاف درمورد نام دامنه ها از قوانین ریجسترار های اصلی دامنه مانند icann و nic.ir پیروی کنیم و از دستورات این سازمان ها درمورد امور مرتبط با دامنه ها پیروی کنیم.
11-در هنگام ثبت دامنه های سطح بالا شما موافقت می کنید که تا 60 روز پس از تاریخ ثبت آن دامنه، امکان انتقال آن به سایر ریجسترار ها وجود ندارد. همچنین شما موافقت می کنید که در صورت استفاده از سرویس های دامنه در گیلارنا اگر زمانی دامنه شما منقضی شده باشد از 60 الی 75 روز امکان انتقال دامنه شما به شرکت های دیگر وجود ندارد تا دامنه قفلگشایی شود و امکان ثبت مجدد آن فراهم گردد. همچنین در این شرایط اگر شما تصمیم داشته باشید دامنه قفلگشایی شود تا امکان انتقال آن به شرکت های دیگر فراهم گردد بدینوسیله به گیلارنا رضایت می دهید که انجام این کار ممکن است با پرداخت هزینه های زیادی همراه باشد که گیلارنا نیز میبایست آن هزینه ها را به ریجسترار های اصلی دامنه بپردازد تا transfer lock دامنه غیرفعال کردد و امکان تغییر ریجسترار دامنه فعال شود.
12- ریجسترار های اصلی دامنه ها که گیلارنا نماینده آنان در ارائه خدمات دامنه است، ممکن است در بازه های زمانی مختلف برای مشتریان ما ایمیل های اطلاع رسانی مرتبط با افزایش کیفیت خدمات رسانی و اخطار جهت رفع مشکل و یا اخطاریه های نزدیک بودن انقضاء دامنه یا ایمیل های احراز هویت و تاییدیه ثبت و فعال شدن دامنه ها را ارسال می کنند، گیلارنا بر روی این فعالیت ها هیچگونه نظارتی ندارد و عمدتا هدف آن ها افزایش امنیت و حفظ هویت شما در اینترنت هستند، مشترک در این موارد میبایست خودش از صحت اطلاعیه مطمئن گردد، سپس نسبت به انجام عملی خاص اقدام نماید، در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی متوجه گیلارنا در قبال از دست رفتن مالکیت دامنه ها؛ و اطلاعات مهم آن ها نیست.
13- شما با استفاده از هرکدام از سرویس های دامنه میپذیرید که مسئولیت های گیلارنا در ارائه خدمات بر روی این سرویس ها بسیار محدود است و گیلارنا نماینده ریجسترار های اصلی دامنه است و در شرایط خاص گیلارنا میباست از قوانین و دستورات ریجسترار ها تبعیت کند، اما تمام مسئولیت های نقض این توافقنامه و سرپیچی از رعایت قوانین آن بر عهده شخص استفاده کننده از سرویس های دامنه است و گیلارنا در این شرایط قادر نیست اعتبار دامنه را به حساب کاربری وی عودت دهد و یا این که به جای آن سرویس دیگری به کاربر خود ارائه دهد. همچنین به دلیل سیستمیک بودن تمام عملیات های دامنه در گیلارنا در صورتی که شرایط خاصر رخ دهد مانند: (1) عدم توانایی در ثبت، تمدید و یا انتقال دامنه در شرایط عدم دسترسی به ریجسترار ها و خرابی در سرور ها، (2) عدم ثبت، تمدید و یا انتقال دامنه به دلیل عدم ارائه مشخصات صحیح در هنگام ثبت سفارش و ثبت نام در گیلارنا، (3) از دست رفتن اطلاعات و غیر فعال شدن و یا سرقت دامنه به دلیل فاش شدن نام کاربری و رمزعبور ناحیه کاربری به دلیل بی دقتی مشترک در نگهداری از آن ها و عدم توانایی در جهت رعایت امنیت آن ها، (4) از دست رفتن اطلاعات دامنه و تغییر مالکیت آن به دلیل تخلف و عدم رعایت قوانین ریجسترار ها، (5) تحریم کشور توسط ریجسترار ها و عدم ارائه خدمات به ایران، (6) مشکلات فورس ماژور و قطعی های شبکه ای و خاموشی در سرور ها. (7) توقیف دامنه بر اساس حکم قضایی سازمان های ذیصلاح مانند فیلترینگ و دادگاه ها و همچنین سایر اتفاقاتی که به دلایلی خاص باعث توقیف دامنه و توقف فعالیت آن شود چه به صورت تصادفی و چه به دلیل سهل انگاری طرفین این قرارداد، گیلارنا قادر نیست سود از دست رفته مشترک را در چنین شرایطی جبران کند، همچنین اگر شرایطی رخ داد که مشخص شد مقصر گیلارنا و عوامل داخلی شرکت بوده اند تحت هیچ شرایطی میزان خسارت پرداختی گیلارنا به مشترک نمی تواند از سقف 500.000 تومان تجاوز کند و مشترک با استفاده هرکدام از سرویس های دامنه این شرایط را میپذیرد و اذعان می کند که گیلارنا به عنوان نماینده ثبتی دامنه های ملی و بین المللی در این زمینه مسئولیت های بسیار محدودی دارد.
14- شما با استفاده از هرکدام از سرویس های دامنه متعهد می شوید که در صورت عدم رعایت قوانین گیلارنا و به وجود آمدن خسارت به شخص یا سازمان دیگر توسط محتوای قرار گرفته شده بر روی دامنه شما، خسارت آن اشخاص را به صورت کامل جبران کنید، و یا در صورت این که مسئله شکایت طوری باشد که وکلای گیلارنا نیز میبایست در جلسات دادگاه حضور به عمل رسانند و از حقوق خود دفاع کنند در نهایت جبران هزینه های عومل گیلارنا نیز برعهده شماست و شما متعهد می شوید در صورت تخطی از قوانین چه به صورت عمد و غیر عمد خسارت ریجسترار ها را نیز جبران نمایید.
15- شخصی که دامنه را در گیلارنا خریداری می کند و مشخصات آن در هویز دامنه درج گردیده است و به ناحیه کاربری مدیریت دامنه دسترسی دارد مالک دامنه محسوب می شود، در صورتی که مالک دامنه بخواهد دامنه را به شخصی دیگر واگذار کند اگر دامنه ملّی باشد انجام این کار از داخل کنترل پنل ایرنیک میسر است و گیلارنا هیچگونه مسئولیتی ندارد، اما در صورتی که دامنه بین المللی باشد و شخص بخواهد آن را به نام شخص دیگری انتقال دهد، در ابتدا می بایست آن شخص دوم در پرتال فروش و پشتیبانی گیلارنا عضو گردد، سپس درخواست انتقال دامنه به صورت همزمان هم از سمت مالک فعلی و هم مالک احتمالی آینده به صورت تیکت ارسال شود، سپس کارشناسان گیلارنا از هر دو طرف تقاضای ارائه مدارک هویتی خواهند نمود و فقط در صورت صحیح بودن مشخصات فردی دوطرف طبق استعلام از سازمان ثبت اسناد کشور، امکان انتقال دامنه فراهم می آید. در غیر اینصورت گیلارنا طبق صلاحدید خود در این شرایط می تواند فرآیند انتقال دامنه را لغو نموده و درخواست های انتقال دامنه را نیز کنسل کند. در صورت صحیح بودن مدارک هر دو شخص جهت انتقال دامنه، در آخرین مرحله تغییر whois دامنه هم شخص اول و هم شخص دوم میبایست ایمیل تاییدیه انتقال دامنه را تایید کنند در غیر اینصورت باز هم فرآیند انتقال دامنه ها کنسل می گردد و در صورت بی دقتی هر دوطرف در جهت عدم تکمیل مراحل انتقال دامنه؛ هیچگونه مسئولیتی متوجه گیلارنا نیست. این بر عهده شخص اول است (انتقال دهنده دامنه) که شخص دوم را (گیرنده دامنه) از وجود چنین قوانینی مطلع سازد، در غیر اینصورت اگر تخطی از این قوانین در هنگام استفاده از سرویس دامنه رخ دهد و شخص دوم اذعان دارد که از وجود چنین قوانینی خبر نداشته است، جبران خسارت وی و شاکیان پرونده بر عهده شخص اول است، زیرا شخص اول فقط در صورت پذیرش این قوانین قادر به ثبت دامنه بوده است.
16- شما موافقت می کنید که در صورت استفاده از سرویس های دامنه در گیلارنا در صورتی که هر کدام از قوانین این تعهدنامه را نقض نمایید، ممکن است در شرایطی که موضوع حاد نباشد، یک اخطاریه ایمیلی از سمت گیلارنا دریافت کنید. در صورت دریافت اخطاریه ایمیلی مشترک فقط 30 روز فرصت دارد تا به آن پاسخ دهد و گیلارنا را متقاعد سازد که از قوانین تخطی ننموده است و یا مشکل را برطرف سازد، در غیر این صورت گیلارنا رزرو نام دامنه و یا دامنه ثبت شده را معلق می نماید و هیچ مسئولیتی متوجه گیلارنا نیست، همچنین مسئولیت عدم مشاهده ایمیل اخطاریه نیز بر عهده مشترک است، زیرا تنها راه اصلی ارتباطی برای رفع چنین مشکلاتی از طریق ایمیل است و مشترک متعهد می شود تمام ایمیل های موجود در پوشه inbox و spam خود را همواره مرور کند.
17- شما موافقت می کنید که در صورت استفاده از سرویس های دامنه در گیلارنا، پس از پایان دوره استفاده از دامنه، گیلارنا از 30 روز مانده به تاریخ انقضای دامنه برای شما اطلاعیه های ایمیلی به تعداد 4 عدد در روز های متوالی تا زمان فرا رسیدن انتقال دامنه ارسال می کند، در این شرایط وظیفه مشترک است که نسبت به مطالعه ایمیل های دریافتی خود کوشا باشد و اگر ادامه فعالیت دامنه وی برای او حائز اهمیت است نسبت به تمدید دامنه خود اقدام کند، بدیهیست که پس از فرا رسیدن زمان انقضای دامنه، دامنه مشترک غیرفعال خواهد شد و هیچ مسئولیتی در این زمینه متوجه گیلارنا نیست، همچنین به دلیل سیستمیک بودن عملیات های تمدید دامنه، مشترک موظف است پس از پرداخت صورتحساب تمدید دامنه نسبت به بررسی تاریخ هویز دامنه اقدام کند و اطمینان پیدا کند که یک یا چند سال اعتبار به تاریخ انقضای دامنه وی اضافه شده است، و اگر تمدید دامنه به صورت صحیح انجام نشده باشد گیلارنا را از این موضوع مطلع سازد تا مشکل توسط کارشناسان ما بررسی و رفع گردد، در غیر اینصورت مسئولیت عدم تمدید دامنه و خسارت های وارده به مشترک بر عهده گیلارنا نیست.
18- شما موافقت می کنید که در صورت استفاده از سرویس های دامنه در گیلارنا، اگر زمانی تصمیم داشته باشید دامنه خود را از گیلارنا به یک شرکت دیگر ارائه دهنده خدمات منتقل کنید، اگر دامنه شما ملّی باشد میبایست رابط های فنی، مالی و اداری دامنه را بر روی شناسه شرکت مقصد تنظیم کنید و نسبت به انتقال دامنه اقدام کنید و تمام هماهنگی های مراحل انتقال دامنه بر عهده شرکت مقصد است و گیلارنا در این روند دخالتی ندارد، اما اگر دامنه شما بین المللی باشد و تصمیم به انتقال آن داشته باشید به کد epp انتقال دامنه نیاز دارید و میبایست آن را از گیلارنا دریافت نمایید، ارائه کد epp انتقال دامنه به مشتریان فقط در شرایطی امکان پذیر است که مشترک اسکن مدارک هویتی خود را برای کارشناسان گیلارنا ارسال کند و مورد تایید قرار بگیرد، در صورتی که مشترک نخواهد یا نتواند هویت خود را به گیلارنا ثابت کند، به هیچ عنوان امکان ارائه کد انتقال دامنه بین المللی وجود ندارد و تمام خسارت های ناشی از این کار بر عهده مشترک است. همچنین اگر مشترک تصمیم داشته باشد دامنه خود را از گیلارنا به یک شرکت دیگر منتقل کند، دامنه میبایست دارای شرایط زیر باشد:
الف. حداقل 2 ماه از تاریخ ثبت، تمدید و انتقال دامنه به گیلارنا گذشته باشد.
ب. 45 روز از تاریخ آخرین تمدید دامنه باید گذشته باشد، در غیر اینصورت اگر مشترک دامنه خود را به شرکت دیگری منتقل کند، اعتبار تمدید شده آن لغو می گردد.
پ. حداقل 10 روز تا زمان انقضاء دامنه باید باقی مانده باشد، انتقال دامنه در وضعیت منقضی میسر نیست.
ت. دامنه شما نباید در وضعیت lock قفل شده به علت عدم تمدید به موقع باشد، انتقال دامنه در این شرایط نیز ممکن نیست.
قوانین هاست وردپرس
1-باتوجه به این که سرویس هاست وردپرس گیلارنا، تنها سرویس های بدون محدودیت رم، پردازنده و تعداد کانکشن همزمان در کشور هستند، شرکت گیلارنا به غیر از شاخصه میزان بازدید یکتا، سایر منابع مانند ram و cpu و تعداد کانکشن همزمان سرویس کاربر را نیز مانیتورینگ می کند، هدف از انجام این کار حفظ کیفیت سرویس ها می باشد تا کارشناسان گیلارنا قادر باشند پروسه های مشکوک را شناسایی و از سرویس خارج کنند، اما گاهی اوقات رخ می دهد که مشترک به صورت طبیعی مصرف منابع بسیار زیادی از سرویس خود دارد و این امر باعث ایجاد اختلال در سایر وب سایت های کاربران می شود و شرکت در این مواقع در ابتدا به کاربر اطلاع می دهد که مشکل وب سایت خود را رفع کند، درصورت عدم رسیدگی از سمت کاربر، سرویس با اخطار قبلی مسدود خواهد شد تا کیفیت میزبانی سایر سایت ها تحت خطر قرار نگیرد.
2- گاهی اوقات رخ می دهد که کاربر یکی از پلن های اول و دوم سرویس هاست وردپرس را تهیه می کند اما مصرف منابع وب سایت وی به صورت منصفانه نیست و سایت کاربر منابع بسیار زیادی از سرور را مصرف می کند که با هزینه پرداختی توسط کاربر در تعادل نیست، باتوجه به این که این سرویس ها طبق بند یک تنها سرویس های بدون محدودیت منابع در کشور هستند گیلارنا با کاربر وارد ارتباط می شود و مبلغ پیشنهادی خود را جهت ادامه میزبانی به کاربر اعلام می کند، کاربر در این مواقع باتوجه به باز بودن شرایط ارائه این سرویس (سرویس های مدرن هاست وردپرس) موظف است با مبلغ پیشنهادی توسط گیلارنا موافقت کند و هزینه اضافه مصرف خود را بپردازد و میزان مشخصی از منابع برای این موضوع مشخص نیست و بسته به موضوع هر سایت و زیرساخت کدنویسی و رفتار کاربران آن سایت، این هزینه متفاوت و غیر قابل پیشبینی و ارائه است، درصورتی که کاربر هزینه اضافه مصرف خود را نپردازد گیلارنا سرویس مشترک را با اخطار قبلی از طریق تیکت، ایمیل و اس ام اس، مسدود می کند، در این شرایط که کاربر به شرکت بدهی دارد، ارائه بکاپ وی نیز برای تغییر میزبانی میسر نیست، در این مدت زمان اگر وب سایت کاربر بر اثر انسداد دچار خسارت شود تمام مسئولیت های این موضوع برعهده مشترک است.
3- باتوجه به فضای زیاد میزبانی در سرویس های هاست وردپرس گاهی اوقات مشتریان به اشتباه تصور میکنند که این یک سرویس میزبانی فایل است و از هاست وردپرس به جای هاست دانلود استفاده میکنند درصورتی که پورت های کارت شبکه سرور های هاست وردپرس برای میزبانی سایت هستند نه میزبانی فایل و این یک سرویس میزبانی فایل های دانلودی نیست، بنابراین درصورتی که کاربر وب سایت وردپرسی دارد که فروش فایل انجام می دهد میبایست وب سایت وردپرسی خود را بر روی هاست وردپرس میزبانی کند ولی برای فایل های دانلودی خود یک هاست دانلود جداگانه تهیه کند. درصورتی که گیلارنا شناسایی کند که یک سایت برای میزبانی فایل از سرویس های هاست وردپرس استفاده میکند این کار ممکن است منجر به انسداد سرویس کاربر بدون اطلاع قبلی گردد و کاربر در این شرایط قادر نیست نسبت به این موضوع اعتراض کند.
4-سرویس های هاست وردپرس برای راه اندازی وب سایت های خبر خوان و راه اندازی دیتابیس های سنگین مانند شبکه های اجتماعی و انجمن حتی اگر بر بستر وردپرس باشند نیز مناسب نیست، به صورت کلی جهت راحتی کاربر هیچگونه محدودیت حجم دیتابیسی برای سرویس های هاست وردپرس درنظر گرفته نشده است اما درصورتی که گیلارنا دیتابیس های حجیمی را در وب سایت مشترک شناسایی کند که بیش از 3 گیگابایت حجم دارند این موضوع ممکن است باعث انسداد سرویس کاربر گردد. سرویس های دیتابیس سنگین با حجم بالا باعث می شود سرور اصلی از تعادل خارج گردد و بازدهی سرور کاهش یابد، بنابراین گیلارنا جهت حفظ پایداری و کیفیت سرویس ها از میزبانی دیتابیس های سنگین جلوگیری می کند.
ممنوعیت استفاده از سرویس های گیلارنا
در این قسمت تمام ممنوعیات استفاده از سرویس های ارائه شده توسط گیلارنا شرح داده شده است، مشترکین گیلارنا موظف هستند از خط مشی و ممنوعیات گفته شده در این قسمت عبور نکنند، در غیر اینصورت، قرارداد سرویس دهی گیلارنا با مشترکین متخلف به صورت یک طرفه فسخ می گردد و اعتبار مالی سرویس در این شرایط به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود.
الف. اسپم
ارسال اسپم و یا هرزنامه توسط سرویس های گیلارنا به هر شکل ممنوع است، منظور از اسپم ارسال نامه و اطلاعات به افرادی است که به اختیار خود آدرس ایمیل خود را در اختیار مشترکین (استفاده کننده از سرویس های گیلارنا) نگذاشته باشند، همچنین ارسال ایمیل به آدرس های نا مشخص که گیرنده آن ها عامل انسانی نیست هم اسپم محسوب می شود که در برخی از موارد توسط نرم افزار های نال (قفل شکسته) و یا افزونه های نامعتبر سیستم مدیریت محتوا ها ارسال می شود، مشترکین اجازه ندارند نسبت به خرید یک بانک ایمیل اقدام کنند و سپس توسط سرویس های گیلارنا توسط پرتوکل های smtp و php mial و pop3 نسبت به ارسال ایمیل انبوه و به اصطلاح ایمیل مارکتینگ اقدام کنند، لازم به ذکر است که هیچ کدام از سرویس های گیلارنا برای ارسال ایمیل انبوه مناسب نیستند و در سرویس های اشتراکی کاربران موظف هستند در هرساعت فقط 100 ایمیل به مشترکین واقعی خود ارسال کنند، ما در گیلارنا گاهی اوقات محتوای ایمیل های ارسالی را بررسی می کنیم و در صورتی که آگاه شویم که مشترک یا مشترکینی نسبت به ارسال ایمیل انبوه به مقاصد نامعتبر توسط شبکه گیلارنا اقدام نموده اند، بلافاصله سرویس مشترک را با توجه به حاد بودن مورد اسپم، بدون اطلاع قبلی مسدود می کنیم.
ب. داروخانه آنلاین
استفاده از سرویس های گیلارنا برای ارائه محصولات و خدمات دارویی (گیاهی و یا شیمیایی) و یا محصولات افزایش قوای جنسی و یا ارائه مکمل ها و دارو های بدنسازی به هر شکل و بدون ارائه نسخه پزشک ممنوع است، و تمام مسئولیت های دارو فروشی آنلاین و بدون مجوز، برعهده مشترک تهیه کننده آن سرویس است.
پ. موارد ممنوع
مشترک گیلارنا موظف است از تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی کنید و بدین ترتیب ارائه محصولات جنسی، محصولات جاسوسی و ممنوعه و مخل امنیت کشور و جامعه، صلاح سرد و گرم، قاچاق مواد مخدر یا اقلام ممنوعه، فروش محصولات کمک کننده به سرقت، دستور العمل ساخت سلاح و هدایت مخفی سازی سلاح، راهنمایی جهت سرقت آنلاین اطلاعات، راهنمایی جهت هک کردن و بدست اوردن اطلاعات کاربران رسانه اینترنت و شبکه های مجازی، فروش آموزش ها و اپلیکیشن های هک ویندوز؛ تلگرام، اندورید، جیمیل، یاهو، وای فای، اینستاگرام، موبایل و سایت، نقض حقوق کپی رایت سایر سایت های اینترنت و کپی برداری از اطلاعات رسانه های معتبر بدون کسب اجازه قبلی، نقض علامت تجاری و از بین بردن مالکیت معنوی محصولات آموزشی مانند کتاب های الکترونیکی، فیلم های آموزشی و پروژه ها و مقالات علمی، همچنین ارائه اطلاعاتی که باعث آسیب روحی روانی و جسمی در انسان ها و حیوانات می شود مانند پورنوگرافی، محصولات جنسی، برهنگی، موزیک های غیرمجاز با تاثیر روانی منفی و استفاده از عناوین برخلاف عفت عمومی و جامعه، ارائه خدمات اسکورت و بادیگارد به هر شکل ممنوع است (حتی تبلیغ و هدایت کاربران اینترنت به چنین محصولاتی توسط سرویس های گیلارنا ممنوع است) و گیلارنا به محض رویت چنین شرایطی حتی بدون دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح نسبت به مسدود سازی سرویس مشترک اقدام می کند.
ت. ناسزاگویی و قضاوت
ناسزاگویی، بی حرمتی و مورد قضاوت قراردادن هر شخص حقیقی و یا حقوقی، توهین و مسخره کردن افراد و رسانه های کشور در محتوای وب سایت به هر شکل ممنوع است و مشترک مجاز نیست توسط سرویس های گیلارنا نسبت به انجام چنین اموری اقدام کند.
ث. فاش نمودن اطلاعات شخصی و تصاویر
مشترکین گیلارنا مجاز نیستند که توسط سرویس های ارائه شده از سمت گیلارنا نسبت به فاش نمودن اطلاعات خصوصی و تصاویر افراد مانند عموم مردم و یا سلبریتی ها و افراد مشهور جامعه، و یا حتی گزارش خلل و عدم تطابق سرویس های سایر شرکت ها با سرویس تبلیغ شده و دریافت شده، بدون دریافت مجوز رسمی اقدام نمایند، بدیهیست در چنین مواردی گیلارنا جهت جلوگیری از نشر خبر نسبت به مسدود سازی سرویس مشترک سریعا اقدام می کند.
ج. نقض حقوق مالکیت معنوی صاحبان رسانه
نقض حقوق مالکین رسانه و تولیدکنندگان آموزش، محتوا و آثار توسط سرویس های ارائه شده توسط گیلارنا به هر شکل ممنوع است و مشترک اجازه ندارد بدون دریافت اجازه از تولیدکننده آثار آن ها را در وب سایت خود نشر دهد و یا به فروش برساند؛ در چنین مواردی درصورت دریافت گزارش نقض حقوق کپی رایت، گیلارنا سرویس مشترک خاطی را مسدود نموده و پیگیری سایر امور و جبران خسارت وارده به تولیدکنندگان آثار به مراجع ذی صلاح واگذار می شود.
چ. مخفی نمودن اطلاعات ممنوع است
ارائه اطلاعات هویتی اشتباه، ارسال ایمیل و اطللاعیه و انجام سایر امور اینچنین و مخفی نمودن منشاء اطلاعات مانند اطلاعات تماس گردانندگان سایت و یا مخفی کردن هدر ایمیل های ارسالی توسط سرویس های گیلارنا ممنوع است.
ح. فایل های آلوده به ویرویس و نرم افزار های مخرب
استفاده از سرویس های گیلارنا در جهت ایجاد و یا ارسال ویروس و بدافزار، تروجان و یا جاری کردن بازدیدکننده و انجام عملیات های سایبری و فیشینگ توسط سرویس های گیلارنا به هر شکل ممنوع است، در صورتی که محرز گردد که مشترکی قصد در تداخل امنیت در سرویس های گیلارنا و یا سایر رسانه های اینترنتی توسط خدمات دریافت شده از گیلارنا را دارد با وی برخورد خواهد شد و خسارات وارده از مشترک مطالبه می گردد.
خ. هک و نفوذ
استفاده از سرویس های گیلارنا برای هک و نفوذ به سایر شبکه ها و اسکن سیستم های امنیتی سایر وب سایت ها و سرور های گیلارنا ممنوع است، اقداماتی همچون اسکن پورت های امنیتی سرور، سایر فعالیت های جمع آوری اطلاعات جهت برنامه ریزی برای نفوذ نیز هک محسوب می شود و سرویس مشترک خاطی سریعا مسدود می گردد و قرارداد خدماتدهی به صورت یک جانبه لغو می گردد.
د. استفاده از پروکسی های ناشناس
گیلارنا به هیچ عنوان اجازه نمی دهد که مشترکین اسکریپت های پروکسی بر روی سرور ها نصب و فعال کنند؛ استفاده از این اسکریپت ها باعث ایجاد اختلال در منابع سرویس و کاهش کیفیت خدمات ارائه شده می گردد.
ذ. دیگر فعالیت های غیرقانونی
انجام فعایت های هرمی بدون مجوز، ذخیره سازی اطلاعات غیر اخلاقی، ارسال ایمیل ها و اطلاع رسانی های غیر اخلاقی، نمایش و استفاده از اطلاعات کارت اعتباری اشخاص بدون کسب اجازه از آن ها، و انجام تمام فعالیت های غیرقانونی و مغایر با قوانین تجارت الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران، توسط سرویس های گیلارنا به هر شکل ممنوع است.
ر. فضای بکاپ
سرویس های اشتراکی و میزبانی وب در گیلارنا صرفا جهت میزبانی از وب سایت است نه جهت نگهداری و آرشیو فایل های حجیم و بکاپ، استفاده از سرویس های اشتراکی گیلارنا جهت ذخیره سازی اطلاعات و بکاپ ها و میزبانی فایل باعث می شود که گیلارنا آن سرویس را بدون اطلاع قبلی حذف کند. افرادی که فایل های حجیم و بسیار زیادی دارند میبایست از هاست بکاپ و یا هاست دانلود جهت ذخیره سازی اطلاعات خود اقدام نمایند و هاست اشتراکی به هیچ عنوان مناسب این کار نیست.
ز. فعالیت های دیگر پیش بینی نشده
انجام هرنوع فعالیت دیگری که در این قوانین گنجانده نشده است اما بنا به صلاحیدید گیلارنا باعث اختلال در سرویس ها و کاهش کیفیت خدمات ارائه شده توسط گیلارنا می گردد به هر شکل ممنوع است و گیلارنا در آن زمان این حق را برای خود محفوظ می دارد که برای مقابله با آن مورد با مشترک متخلف برخورد نماید، قوانین محدودیت های استفاده از سرویس های گیلارنا کامل نیستند و ممکن است در شرایط خاص که عاملی مخرب در سطح اینترنت رواج پیدا می کند، گیلارنا سریعا طبق صلاحدید خود با آن موارد و رویداد های غیرمتعارف برخورد نماید و بدین ترتیب کیفیت خدمات ارائه شده را پایدار نگه دارد.
ژ. محدودیت های سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست نیمه اختصاصی و هاست تمام اختصاصی
تمام موارد و محدودیت های گفته شده در پاراگراف 4 این توافقنامه یعنی (ممنوعیات استفاده از سرویس ها) برای این سرویس ها نیز صادق است به جز بند ر، یعنی فضای بکاپ، اما سایر محدودیت ها و ممنوعیت های اخلاقی و معنوی برای این سرویس ها با وجود اختصاصی بودن باز هم حاکم و صادق است.
امنیت وب سایت ها
گیلارنا توسط تکنیک های انحصاری و رعایت اصول امنیتی در سرور ها و همچنین استفاده از نرم افزار های استاندارد و قانونی هموراه سعی بر آن دارد تا بدون اعمال محدودیت های سخت گیرانه، امنیت پایه ای سرویس های خود را بهبود دهد، اما مسئولیت نگهداری از نام کاربری و رمزعبور (مدیریت وب سایت، کنترل پنل هاست، پنل کاربران گیلارنا) بر عهده خود مشترک است و درصورت بروز مشکلات امنیتی که بر اثر بی احتیاطی مشترک در نگهداری از اطلاعات ورود به سرویس رخ داده باشد بر عهده خود مشترک است، همچنین مشترک با خرید هرکدام از سرویس ها به گیلارنا اجازه می دهد تا در صورت بروز مشکلات امنیتی در سرویس که بر اثر بارگزاری فایل های آلوده توسط مشترک رخ می دهد، گیلارنا درمورد حل مشکل از طریق ایمیل به وی اخطار دهد و همچنین در موارد خاص سرویس مشترک را جهت جلوگیری از مشکلات امنیتی جدی تر، مسدود نماید.
بروزرسانی منظم و دائمی اسکریپت یا همان سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده توسط مشترک، برعهده خود مشترک است و مشترک میبایست به محض مطلع شدن از حفره امنیتی موجود در سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده، نسبت به بروزرسانی آن اقدام کند، در این شرایط اگر مشترک و مشترکانی در حال استفاده از سرویس های شرکت باشند و در مواقع ارائه بروزرسانی های جدید، نسبت به بروزرسانی نرم افزار (سیستم مدیریت محتوا، اسکریپت) وب سایت خود اقدام نکنند، گیلارنا این حق را برای خود محفوظ می دارد تا سرویس مشترک را مسدود کند، تا مشترک پیگیر مسئله شود و نسبت به بروزرسانی وب سایت خود متعهد شود.
گیلارنا تصمیم ندارد به هیچ عنوان نسبت به بروزرسانی اسکریپت و سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده مشترکین به صورت خودسرانه اقدام کند و تمام مسئولیت های بروزرسانی و همچنین عدم بروزرسانی و بروز مشکلات امنیتی در سرویس بر عهده خود مشترک است، به طور کلی وظیفه و مسئولیت تامین امنیت وب سایت و استفاده از نرم افزار ها و افزونه های مطمئن که از مرجع اصلی دریافت شده باشند، برعهده خود مشترکین است.